Szabályzatok és uniós célkitűzések
Korábbi rendeletek (2009):
o Általános biztonsági rendelet (GSR)
o Gyalogosbiztonsági rendelet (PSR)
ÚJ rendelet (2019):
o II. általános biztonsági rendelet (GSR2), amely meghatározza a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek jóváhagyására vonatkozó kötelező, fejlett biztonsági jellemzők listáját.
A fejlett járműtechnológiák és vezetőtámogató rendszerek bevezetésével az EU célja a jármű és a közúti biztonság javítása, különös tekintettel a veszélyeztetett úthasználókra, például a gyalogosokra és a kerékpárosokra.
EU Bizottság – Várható eredmények 2038-ig: Az új biztonsági intézkedések hozzájárulnak az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok fokozottabb védelméhez az EU-ban, várhatóan több mint 25 000 életet mentve meg és legalább 140 000 súlyos sérülést elkerülve. Forrás: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_4312
Technológiák
amelyek egyaránt védik az utasokat és a járművet.
Személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében kötelezőek lesznek.
INTELLIGENS SEBESSÉGSZABÁLYOZÓ ASSZISZTENS
Arra tervezték, hogy segítse a járművezetőt a megfelelő sebesség betartásában, amikor a az alkalmazandó sebességhatárt túllépné.
INTELLIGENS VÉSZFÉKEZÉS GYALOGOS- ÉS KERÉKPÁROS FELISMERÉSSEL
Olyan rendszer, amely automatikusan felismeri egy esetleges ütközés kockázatát, és szükség esetén aktiválhatja a fékrendszert a jármű biztonsága érdekében.
INTELLIGENS SÁVELHAGYÁS JELZŐ ÉS MEGELŐZŐ
A rendszer segíti a járművezetőt a jármű biztonságos helyzetének megtartásában a sávfelfestéseket figyelembe véve.
INDÍTÁSGÁTLÓ ALKOHOLSZONDA INTERFÉSZ
Ez az interfész lehetővé teszi az európai szabványoknak megfelelő alkoholzár-rendszer telepítését. Egyelőre csak a szabványosított fogadóegység megléte lesz kötelező.
INTELLIGENS ÉBERSÉGFIGYELŐ RENDSZER
Rendszer, amely a vezető éberségét a kormányzási szokásokat figyelelmbe véve értékeli. A figyelmetlen és álmos járművezetők figyelmeztetést kapnak.
MEGNÖVELT FEJ-ÜTKÖZÉS VÉDELMI ZÓNA
A járműveket ezentúl úgy kell megtervezni, hogy a veszélyeztetett úthasználók (gyalogosok, kerékpárosok) védelmének fokozása érdekében megnövelt fejütközés-védelmi zónát biztosítsanak.
VÉSZFÉKEZŐ JELZÉSEK
Hirtelen és erős fékezéskor a funkció a vészvillogók bekapcsolásával jelzi a többi közlekedőnek, hogy nagy fékerővel fékez.
HÁTSÓ KERESZTIRÁNYÚ FORGALOMRA TÖRTÉNŐ FIGYELMEZTETŐ RENDSZER
Arra tervezték, hogy a járművezető figyelmét felhívja a jármű mögött lévő emberekre és tárgyakra, hogy tolatáskor elkerülje az ütközést.
ABRONCSNYOMÁS-ELLENŐRZŐ RENDSZER
Rendszer, amely folyamatosan figyeli a gumiabroncs nyomást vagy annak időbeli
változását.
ESEMÉNYADAT RÖGZÍTŐ
Arra tervezték, hogy ütközés esetén rögzítse és tárolja a kritikus paramétereket és információkat. (mint pl. a fekete doboz a repülőgépeknél)
A rendszer nem rögzíti a járműben folytatott beszélgetéseket. A jármű sebességén, fékezésén, a jármű helyzetén és dőlésszögén az úton, a biztonsági rendszerek aktiválásán, a 112-alapú e-hívásokon kívül más adatot nem rögzít a rendszer. Ezenkívül minden adat anonimizálva és védve van a manipuláció és a visszaélés ellen.
VÉDELEM A KIBERTÁMADÁSOK ELLEN
A Nissan a kockázatok kezelése, valamint a kibertámadások nyomon követése, észlelése és az azokra való reagálás révén biztosítja járműveinek biztonságát a kibertámadásokkal szemben.